Produkcja przyrządu GeoHybrid została rozpoczęta w październiku 2015r. po uzyskaniu certyfikatu zgodności z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z 10.02.2006r. (Dz. U. z 2006r. Nr40, poz. 275). Wydanie tego Certyfikatu przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie umożliwiło wpisanie przyrządu GeoHybrid do rejestru wyposażenia, które uzyskało potwierdzenie spełnienia dodatkowych wymagań w ramach przyrządów do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu prowadzonego przez Transportowy Dozór Techniczny.

Podstawowe cechy innowacyjności GeoHybrid:

  • Przyrząd składa się dwóch modułów umożliwiających pomiar geometrii zarówno pojazdów osobowych i dostawczych (do 3,5 tony) jak i pojazdów ciężarowych (powyżej 3,5 tony). W ramach pojazdów ciężarowych przyrząd obsługuje m. in. ciągniki siodłowe, naczepy, przyczepy oraz autobusy.
  • Konstrukcja każdego zespołu pomiarowego wykorzystująca sztywny i lekki wysięgnik z profilu zamkniętego oraz płytę wspornikową wykonaną ze stopu aluminium, która zapewnia stabilność wskazań pomiarowych.
  • Mosiężna tuleja zaciskowa każdego zespołu pomiarowego, obejmująca czop zacisku mocującego na całym obwodzie, co gwarantuje precyzyjne mocowanie i współosiowość połączenia między zespołami pomiarowymi a zaciskami. Jedynie przyrządy Precyzji mogą poszczycić się takim rozwiązaniem eliminującym błędy wynikające z mocowania zespołu pomiarowego na zacisku.
  • Kamery CCD zamontowane w zespołach pomiarowych pozwalające na dokonywanie odczytów z dokładnością do 1 minuty kątowej.
  • Ładowanie baterii akumulatorów odbywa się automatycznie, po odłożeniu zespołu pomiarowego na specjalny uchwyt szafki. Możliwe też jest ładowanie akumulatorów w czasie prowadzenia pomiarów.
  • Łączność radiowa zespołów pomiarowych z jednostką centralną, co pozwala na prezentację zmierzonych wartości na ekranie, a następnie wydruk i zapisanie do pamięci wyników pomiaru.
  • Unikalne w skali światowej obrotnice mechaniczne, wyposażone w tarcze mogące przemieszczać się w poziomie względem podstawy, w dowolnym kierunku, o wartość ponad 100 mm (obrotnice innych producentów służą wyłącznie do regulacji, czyli umożliwiają obrót, bez przesuwu lub mają przesuw elementu obrotowego w granicach 40÷80 mm). Obrotnice z Bydgoszczy umożliwiają precyzyjny pomiar kątów sworzni zwrotnic we wszystkich produkowanych obecnie samochodach, bez względu na rodzaj przedniego zawieszenia.
  • Możliwość użytkowania przyrządu na różnych stanowiskach pomiarowych: kanał warsztatowy, podnośnik diagnostyczny czterokolumnowy lub nożycowy.

W ramach modułu do pomiaru samochodów osobowych przyrząd wyróżniają następujące cechy:

  • Pomiar prowadzony przez program komputerowy.
  • Możliwość wykonywania kompensacji bicia kół na kilka sposobów: przez przetaczanie pojazdu, z podnoszeniem pojazdu, kompensacja pojedynczego koła.
  • Unikalna w skali światowej możliwość automatycznej oceny stanu układu jezdnego pojazdu na zgodność z przepisami dotyczącymi dopuszczenia pojazdu do ruchu. Ocenie podlega nierównoległość osi, która nie może przekraczać 0,8% rozstawu osi oraz śladowość kół, która nie może przekraczać 2% rozstawu kół osi tylnej.
  • Baza danych wzorcowych opracowywana we współpracy z profesjonalnymi firmami Autodata i Hynespro.
  • Dla niektórych pojazdów (zgodnie z wymaganiami ich producentów) istnieje możliwość wyboru wartości wzorcowych poszczególnych parametrów w zależności od wysokości podwozia lub kąta pochylenia wahacza poprzecznego (albo półosi napędowej).
  • Możliwość wyboru pojazdu z bazy danych po wpisaniu oznaczenia KBA (nadawanego przez niemiecką administrację dla każdego modelu pojazdu dopuszczonego do użytkowania).
  • Możliwość zdalnego zarządzania pracą przyrządu za pomocą tabletu lub pilota.
  • Możliwość pomiaru pojazdów posiadających nisko umieszczone spojlery - w przypadku przerwania wiązki promieni podczerwonych między kamerami zbieżności kół przednich lub między kamerami zbieżności kół tylnych program automatycznie przechodzi na algorytmy pomiarowe pozwalające na dokonanie obliczeń bez brakujących danych.

W ramach modułu do pomiaru samochodów ciężarowych przyrząd wyróżniają następujące cechy:

  • Laser w każdym z zespołów pomiarowych, który bez względu na długość pojazdu i nasłonecznienie stanowiska pomiarowego pozwala kierować oddzielnie silne i skupione wiązki pomiarowe na ekrany do pomiaru geometrii tylnych osi.
  • Możliwość wykonywania kompensacji bicia kół na kilka sposobów: przez przetaczanie pojazdu, z podnoszeniem pojazdu, kompensacja pojedynczego koła.
  • Zaciski mocujące o powiększonym zakresie mocowania od 14” do 24”, zgodnie z Rozporządzeniem MTiB z dn. 10 lutego 2006 (Dz.U. nr 40 pkt. 275) wraz z 2 kompletami wymiennych końcówek dostosowanych do różnych kształtów obręczy aluminiowych i stalowych zapewniają obsługę diagnostyczną 100% pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.
  • Program wspomagający pomiar „Truck PC” pozwala na bieżąco porównywać uzyskane wyniki pomiarów przed i po wykonaniu prac regulacyjnych z danymi fabrycznymi układu jezdnego podanymi przez producenta pojazdu.

O najwyższym stopniu dbałości o jakość i zapewnieniu wysokiej dokładności pomiarowej przyrządu GeoHybrid zapewnia certyfikat systemu zarządzania poprzez jakość ISO 9001:2008 (HU 98/12789). Precyzja poddawana jest od 1998 r. regularnym auditom przez firmę SGS United Kingdom Ltd System & Services Certyfication dotyczącym wszystkich etapów życia wyrobu od prac badawczo-rozwojowych, przez proces konstruowania, produkcji i sprzedaży, aż do prowadzenia obsługi posprzedażnej.